If you know what I'm singing about up here. C'mon raise your hand



Shiiiiiiit va dåliga alla har blivit på att blogga :P haha jag e ju lika dålig jag. Men nu så ska jag ta mej i kragen. Men asså, är det bara jag som blir extreeemt trött av hösten?
Tiden går så långsamt nu. Kyla och regn. Halsont och mörker. orklöshet. Jag vill ha julafton. Guu vad jag klagar.
Always look on the bright side, right? hösten ärfaktiskt härligt. Alla färgerna och löven som sakta dinglar ner från träden och lämnar de sådär nakna lagom till kylan. Glassbilen har slutat att åka runt och irritera mej med sin olidligt töntig signatur-melodi, det är knappt vi kommer ihåg hur det kändes med barfotaspring i det gröna gräset. Sommaren är förbi, det är höst nu. Vintern närmar sig. Jag är faktiskt pepp, vill skriva önskelista:) Kanske precis vad jag ska göra nu innan House börjar. Teet är snart slut nu. Want some more. Tiden går fortfarande lika långsamt, men lika glad e jag för det. Imorrn är en ny dag. och carpe diem<3



over and out // Emz



Hur fort blir lönnarna gula,
som lyser vår vandring i parken.
Att dö är att resa en smula
från grenen till fasta marken.


Hur smal blir den gyllene strimman,
som bådar att dagen skall randas.
Det klämtar en spårvagn i dimman,
och luften är tung att andas.


Hur snart blir kinderna vita.
Så kyss dem med läppar av vatten.
Se, måsarna textar med krita
en dikt i den svarta natten.


Hur snart står popplarna höga
och nakna med svärta i strecken.
Att dö är helt enkelt att snöga
som löv i den muntra bäcken.
-Stig Dagerman


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0